2023 / Sektörden Haberler Sohbet
#13
TAİD, Ağır Ticari Araç Pazarı’nın Ekim ayı sonuçlarını açıkladı
[Resim: 1699376906_TLQLd1QjGfO1290.jpg]
 

2023 yılı Ocak-Ekim dönemi Ağır Ticari Araç Pazarı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 25 oranında arttı. Bu dönemde satışı gerçekleştirilen toplam araç sayısı, 35.184 adet olarak açıklandı.

TAİD (Ağır Ticari Araçlar Derneği), 2023 yılı ilk on ayının sonuçlarını açıkladı. 2023 yılı Ocak-Ekim döneminde çekici satışları, geçen yıla göre %14 oranında artarak 20.183 adet olurken 16 ton ve üstü kamyon satışları, %59 oranında artarak 10.355 adete ulaştı. 16 ton altı kamyon satışları da %16 oranında arttı ve 4.646 adet şeklinde gerçekleşti.  

Ağır Ticari Araç Pazarı’nın 2023’te on aylık tablosunu değerlendiren TAİD Yönetim Kurulu Başkanı Burak Hoşgören; “Sektörümüz, ekonominin ve ülkelerdeki gelişmelerin nabzını tutan bir yapıya sahip. 2023 yılının ilk on ayı, globalde ve ülkemizde zorlu geçti ve bu şekilde devam ediyor. Küresel ekonomik bunalım, ülke savaşlarının neden olduğu kutuplaşmalar, kaynak yetersizlikleri, enerji krizi gibi tüm ülkeleri etkileyen bir süreç yaşanıyor. Ülkemizde ise hepimizi derinden etkileyen deprem afeti, seçim süreci, kur değişimleri ve finansa erişmedeki zorluklar yönetilmesi güç olan bir dönemin yaşanmasına neden oldu. Tüm bu zorluklara rağmen Ağır Ticari Araçlara düşen görevler devam etti ve yatırım ertelemeleri yaşansa da talepler, satışa dönüştü. Ağır Ticari Araçlar Pazarı, 2023 yılının ilk 10 ayında son on yılın ortalamasına göre %55 artış gösterdi” diye belirtti.

Ekim 2023’te rakamlarla Ağır Ticari Araç Pazarı

Toplam Ağır Ticari Araç Pazarı, 2023 Ekim ayında 3.172 adet araç satışı gerçekleştirdi. Segment kırılımlarına bakıldığında Çekici satışları bir önceki yılın aynı ayına göre %24 oranında azalarak 1.539 adet düzeyinde gerçekleşti. 16 ton ve üstü Kamyon satışları %45 oranında artışla 1.233 adet olurken 16 ton altı Kamyon satışlarında %31 oranında düşüş görüldü ve 400 araç ile ay tamamlandı.

2023 yılı Ocak-Ekim dönemi Semi-Treyler araç pazarı ise bir önceki yılın aynı dönemine göre %26 oranında arttı. Satış adedi ise 12.701 oldu.

[Resim: 1699376912_xO6VCJQ2i2ibZaq.jpg]
Bul
Alıntı
#14
MAN’ın Yeni Elektrikli Kamyonu
MAN eTruck Satışına Başlanıyor
 [Resim: 1699979855_28b9iZdB3mhF6b6.jpg]


MAN Truck & Bus’ın tarihindeki ilk ağır hizmet tipi elektrikli kamyonu olan yeni MAN eTruck satışa çıktı. Uzun mesafe taşımacılığı için MAN eTGX, dağıtım için de MAN eTGS modelleriyle pazara sunulan eTruck; 800 km olan ve daha sonra 1.000 km'ye kadar çıkacak günlük menzili, değişken CCS (kombine şarj portu) konumlandırılması ile MCS ve CCS standartlarında yüksek şarj gücü sağlamaktadır. MAN tarafından ticari araçlar için özel olarak geliştirilen Alman akü teknolojisi, optimum montaj esnekliği ve modüler konumlandırılabilir batarya paketi gibi pek çok yeniliği bünyesinde barındırıyor. Yeni eTruck ile birlikte MAN eMobilite Danışmanlığı da filo hizmetlerinden şarj altyapısı geliştirmeye kadar birçok konuda firma ve kullanıcılara destek sağlıyor.

MAN Truck & Bus, tarihindeki ilk ağır hizmet tipi elektrikli kamyonun satışına başlayarak, yük taşımacılığının karbonsuzlaştırılmasında bir kilometre taşını daha geride bıraktı. Yeni satışa sunulan MAN eTruck için şimdiden 600 sipariş talebi alındı. Satış kapsamında ilk 200 adetin 2024 gibi erken bir tarihte seçilmiş müşterilere sunulması planlanıyor. Ayrıca siparişler arttıkça da MAN'ın Münih fabrikasında 2025'ten itibaren daha büyük sayılarda üretime başlanması amaçlanıyor.

MAN, eMobility Center ile yaklaşık iki yıl önce Münih fabrikasında yeni MAN eTGX ve MAN eTGS elektrikli kamyonlarını geliştirme hedefiyle çalışmaya başladı. Bu süreçteki çalışmalarda 50 prototip üretildi. Bunun yanında üretim ve satıştan yaklaşık 4.000 çalışan da e-mobiliteye geçiş konusunda eğitildi. Ayrıca Nürnberg tesisinde de batarya üretimi için yaklaşık 100 milyon Euro yatırım yapıldı.

MAN Truck & Bus Satış ve Müşteri Çözümleri Yönetim Kurulu Üyesi Friedrich Baumann, "Paris İklim Anlaşması’nın 1,5 derece hedefine ulaşmak için ticari araç endüstrisi olarak üzerimize düşeni yapmalı ve CO2 emisyonlarını sürdürülebilir bir şekilde azaltmalıyız. Elektrikli kamyonlar, bunu başarmanın anahtarıdır. Bir ticari araç üreticisi olarak, son yıllarda bu çığır açan dönüşüm için kendimizi yeniden konumlandırdık ve yeni teknolojiye yapılacak yüksek yatırımların üstesinden gelebilmek için kendimizi sağlam ve geleceğe hazır hale getirdik. Yeni e-Kamyonlarımızın satışıyla birlikte, iklim-nötr taşımacılıkta yeni bir çağ başlatıyoruz. 2030 yılına kadar Avrupa'da kayıtlı her iki MAN kamyonundan birinin elektrikli olmasını hedefliyoruz. Ancak bu hedefe ulaşabilmemiz için ülke çapında şarj altyapısının geliştirilmesi mutlak ön koşulu oluşturuyor. Bu nedenle, 2030 yılına kadar son derece hızlı bir şekilde Almanya'da en az 4.000 megawatt şarj noktasına, Avrupa'da da 50.000 yüksek kapasiteli megawatt şarj noktasına ulaşmaya ihtiyacımız var" dedi.

e-Danışmanlık Sürecinden e-Hizmet Sürecine

MAN teknoloji gelişim ekibine göre, Almanya çapında elektromobiliteye geçiş, ancak yeni eTruck'ın işletiminin bir dizel kamyondan daha pratik olması ve çok çeşitli gövde çözümleriyle birleştirilebilmesi halinde başarılı olabilir. Ayrıca satış öncesi bilgilendirme aşaması da başarılı kullanım için gerekli bir diğer temel unsuru oluşturuyor. Bu nedenle MAN geliştirme personeli, kamyonlardaki elektrikli tahriki, karayolu taşımacılığındaki tüm uygulama ve kullanım alanlarına uygun hale getirmek için yoğun bir şekilde görev yapıyor. MAN Transport Solutions ekibi de nakliye şirketlerini bu yeni döneme hazırlamak amacıyla sürekli çalışıyor. Çünkü e-Truck'a giden yolda başarı için kullanıcı tarafında da bir dönüşüme ihtiyaç var. Bu noktada MAN 360 Derece e-Mobilite Danışmanlığı devreye giriyor. e-Mobilite Danışmanlığı, uygun araçlara ilişkin tavsiyelerin yanı sıra, aynı zamanda maliyet optimizasyonu, rota analizi, filo optimizasyonu ve buna bağlı olarak şarj altyapısına ilişkin gerekli tavsiyeler de dahil olmak üzere işletme ve müşteriye özgü koşulların da değerlendirilmesini de kapsıyor. Bununla birlikte müşterilerin çalışma rotalarında araçların tamamen elektrikle nasıl kullanılabileceğini kontrol edebilecekleri yeni MAN eReadyCheck ve filo yöneticilerinin filodaki tüm kamyonların şarj durumuyla ilgili bilgileri sürekli takip edebilecekleri MAN eManager gibi dijital araçlarla da ek destek sağlanıyor.

MAN, ürün ve uygulamanın ötesinde şarj altyapısını genişletmek için de kararlı bir şekilde çalışıyor. Bu kapsamda TRATON GROUP, Daimler Truck ve Volvo Group ile birlikte Avrupa'daki otoyollarda ve lojistik merkezlerinde ya da yakınlarında en az 1.700 yüksek performanslı şarj noktasının kurulması için ortak girişim başlatmış durumda. Ayrıca portföyündeki müşteriler için kendi şarj altyapısını da oluşturmak isteyen MAN, bu amaçla ABB, Heliox ve SBRS gibi şarj altyapısı üreticileri ile iş birliği yapıyor.

Uygulama-modüler batarya ve şarj bağlantı aralığı

Yeni MAN eTGX ve MAN eTGS özellikle akü konfigürasyonlarındaki yüksek çeşitlilik özellikleri ile öne çıkıyor. İkisi kabinin altında, dördü de araç şasisinin yan tarafında monte edilmiş olmak üzere toplam altı akü paketi, günlük 800 kilometreye kadar menzil için 480 kWh'ye kadar kullanılabilir akü kapasitesi sunuyor. MAN tarafından özellikle ticari araçlarda kullanılmak üzere geliştirilen bu akülerin seri üretimine ise, 2025 yılından itibaren Nürnberg fabrikasında başlanması planlanıyor. NMC hücre kimyası , özel olarak geliştirilmiş ısı yönetimi ile akü paketleri, kompakt tasarımları sayesinde düşük şarj ve düşük hava sıcaklıklarında bile uzun hizmet ömrünün yanında, hızlı şarj ile de yüksek enerji yoğunluğu sağlıyor.  Bu da, şehir merkezindeki süpermarket teslimatlarından, bölgesel inşaat malzemeleri tedarikine, üretim lojistiğinden uzun mesafeli taşımacılığa kadar her uygulama özelliği için menzil, taşıma kapasitesi ve şarj süresi açısından optimum araç konfigürasyonunun seçilebilmesine imkan veriyor. MAN eTGX ve MAN eTGS'nin modüler akü konsepti, altı yerine sadece üç, dört veya beş akü paketi ile donatılması seçeneği de sunarak, aracın ağırlığını 2,4  tona kadar azaltma ve daha fazla yük taşımaya da olanak tanıyor.

MAN, 375 kW'a kadar CCS standardına ek olarak, satışların başlangıcından itibaren sürüş sürelerindeki molalarda hızlı ara şarj için çok daha güçlü mega-watt şarj standardı-MCS’i sunuyor. Başlangıçta 750 kW şarj gücü sunan MCS, daha sonraki gelişme aşamasında bir mega-watt'tan daha fazla şarj gücü sağlayabiliyor. MAN akü yönetim sistemi,  şarj ve sürüş sırasında tek tek hücrelerin şarj durumu, voltaj ve akım denetimi, optimum ısı ayarı ile akülerin her zaman optimum çalışma koşullarında olmasını sağlıyor.

Akülerin ve tahrik ünitesinin optimum konumlandırılması

Modüler akü mimarisi, MAN eTGX ve MAN eTGS'yi özellikle araç üstü komponentlerin konumlandırılması açısından  ayrıcalıklı yapıyor. Akülerin esnek konumlandırılması sayesinde yüksek performanslı pompalar, ekipman istifleme alanları, vinç payandaları ve daha fazla alan gereksinimi olan benzer gövde bileşenleri için şasinin her iki yanında boş alanlar elde ediliyor. Geleneksel araçlardaki içten yanmalı motora benzer şekilde kabinin altına iki akünün standart olarak yerleştirilmesi de uygun ağırlık dağılımını sağlıyor. Merkezi tahrik ünitesinin konumu buna katkıda bulunurken; şasinin merkezinde yer alan bu ünite senkron elektrik motoru, invertör ve motor kontrolü için  2 veya 4 vitesli şanzımandan oluşuyor.

Konfigürasyonuna bağlı olarak, elektrik motoru 333 hp (245 kW), 449 hp (330 kW) veya 544 hp (400 kW) güç üretiyor. Buna karşılık gelen maksimum tork ise, 800, 1.150 veya 1.250 Newton metre oluyor. Fazla çalışma ve frenleme aşamalarında elektrik motoru, kullanım gereksinimlerine bağlı olarak sürücü tarafından jeneratör olarak da kullanılabiliyor ve aracın kinetik enerjisini tekrar elektrik enerjisine dönüştürebiliyor. Bu sayede de akülerin yeniden şarj edilmesi sağlanıyor.

Mümkün olan maksimum geri kazanım gücü, elektrik motorunun tahrik gücüne karşılık gelir ve bu nedenle günümüzün yüksek performanslı dizel motorların dayanıklı frenleriyle de karşılaştırılabilir. Bununla birlikte , şanzımanın otomatik vites değiştirmesi, artan motor devirleriyle mümkün olan en iyi geri kazanımı destekler.

Optimum Üst Yapı  Dostu Tasarım

MAN eTGX ve MAN eTGS'nin elektrikli güç aktarma organlarının avantajlarının başında , arka aksın faydalı yük taşıma kapasitesine ek olarak, daha az salınım yapan kütle sayesinde yüksek sürüş konforu ile şasiye güvenli bir şekilde monte edilen tahrik ünitesinin darbelere, titreşimlere karşı iyi korunması gelmektedir. Ayrıca, soğutma üniteleri , hidrolik pompalar gibi üst yapı fonksiyonlarını çalıştırmak için bu avantajlı  montaj şekline mekanik bir yardımcı tahrik sistemi de kolayca entegre edilebiliyor.

Modüler akü konsepti , tahrik ünitesinin yük-dostu ve gövde-dostu olarak konumlandırılması, 3.75 metreden itibaren çok kısa dingil mesafelerine izin veriyor. Bu da yarı römork çekicinin toplam izin verilen yasal uzunluk şartları dahilinde tüm yaygın yarı römork varyantları ile kullanımını mümkün kılıyor. Akülerin kompakt tasarımı, aynı zamanda yeni eTruck'ı üç metre iç yüksekliğe sahip yüklerin taşınması için çok düşük şasi yüksekliğine sahip olmasına imkan sağlıyor. Bunun uygulama alanı öncelikle üretim lojistiğidir. Örneğin otomotiv endüstrisinde, özellikle de lojistik merkezleri arasındaki standart taşımalarından dolayı dizelden hızlı bir geçiş için öncelikli alan olarak belirlenmiştir.

Elektrikle daha da iyi: yüksek konfor seviyesiyle rahat sürüş

MAN eTGX ve MAN eTGS, sahip olduğu özelikleri ile sürücülerinin yeni teknolojiyle tanışmalarından çekinmelerine yer bırakmıyor. Sürücü kabini içinde onları, sürekli fren fonksiyonunu da içeren optimum fren enerjisi kazanım ayarı gibi tipik e-araç kullanım özellikleri ile birlikte  sürücü merkezli kokpit düzeni ve tanıdık işletim mantığı karşılıyor. Sürücü, bu özelliği direksiyon simidinin sağındaki bilindik direksiyon kolonu kolu üzerinden de Tek Pedallı Sürüş modu üzerinden de aktive edebilir. Burada, sürücü gaz pedalındaki basma miktarını ne kadar azaltırsa, sistem servis frenlerini kullanmaya ihtiyaç duymadan araç hızını daha hassas bir şekilde ayarlayarak araçtan gelen kinetik enerji ile bataryaların şarj edilmesini sağlıyor. Tümüyle yeni geliştirilen , tamamen dijital gösterge paneli ise, akülerin şarj durumu, enerji tüketimi ve enerji geri kazanımı hakkındaki bilgileri veriyor.

Elektrikli bir araçta, bataryalardan gelen enerji sadece sürüş için değil, sürücü kabininin ısıtılması veya soğutulması gibi konfor işlevleri için de kullanılıyor. Bunu mümkün olduğunca verimli hale getirmek için aracın genel termal yönetim sistemi, kabin ısıtma sisteminin soğutma devrelerini, tahrik ünitesini ve yüksek voltajlı akülerin ısı yönetimini akıllı bir şekilde birleştiriyor. Bu çalışma sırasında oluşan fazla sıcaklığı da kabin ısıtması için verimli bir şekilde kullanıyor. Bu sayede yalnızca gerektiğinde akülerden ek enerji tüketiliyor. Bu özellik kış koşullarında bile tüm kabin boyutlarında iyi ısı kontrolünü garanti ediyor.


[Resim: 1699979858_vNsm3dhyoO0TZgF.jpg]
Bul
Alıntı
#15
Ford Trucks, Yeni Serisi F-LINE ile Tasarım, Teknoloji ve Güvenliği Bir Arada Sunuyor

[Resim: 1700154743_i3G2gxCeStUjqFu.jpg]
Ford Trucks yeni tasarımı, bağlanabilirlik teknolojisi ve gelişmiş güvenlik özellikleriyle konforlu sürüş deneyimi sunan yeni serisi F-LINE’ı tanıttı. Yol, inşaat ve çekici olmak üzere üç segmentte modern bir tasarımla yaratılan yeni seri, yüksek performansın yanı sıra bağlı araç teknolojisi ile müşterilerine verimlilik ve maksimum yolda olma imkânı sunuyor.

Ağır ticari araç sektörünün küresel markası Ford Trucks, yeni F-LINE serisini Antalya’da düzenlediği lansmanda tanıttı. Tasarım ve geliştirmesinde Ford Trucks imzası taşıyan F-LINE serisi; bağlı araç teknolojileri ve gelişmiş güvenlik özelliklerinin yanı sıra konforu ve modern tasarımıyla da dikkat çekiyor.

‘Her Yükte Birlikte’ anlayışıyla hareket eden Ford Trucks, pazar taleplerini ve müşteri gereksinimlerini dikkate alarak F-LINE serisini tasarladı. Müşteri deneyiminin her aşamasında verimlilik, memnuniyet ve güvenilirlik sunmaya odaklanan seri; yenilikçiliği ve çok yönlülüğü ile şirketin ağır ticari araç endüstrisinde daha geniş bir müşteri yelpazesine hizmet etmesini sağlıyor.

Seri; yol kamyonları, inşaat kamyonları ve çekiciler olmak üzere yüksek performans sunan 3 segmentten oluşuyor.

Duman: “Ford Trucks olarak, müşterilerimize performans ve yeni nesil teknolojiler sunmaya devam edeceğiz”

Ford Trucks’ın “en verimli taşıma çözümleriyle değer yaratmak” vizyonuyla ürün ve hizmetlerinde yenilikler sunduklarını vurgulayan Ford Trucks Lideri Emrah Duman, “Türkiye ve bulunduğumuz tüm uluslararası pazarlarda başarılarımız yıldan yıla artarak devam ediyor. Ürün portföyümüzde yaptığımız yenilikler ve sunduğumuz teknolojilerle markamızı geleceğe taşımayı sürdürüyoruz. Müşteri ihtiyaçlarına göre tasarlanan yeni F-LINE serisiyle hem konfor hem de araç performansını artıran yenilikler sunuyoruz. Bağlı araç teknolojisi ve gelişmiş güvenlik sistemleri ile daha konforlu bir sürüş deneyimini müşterilerimizle buluşturuyoruz. Ford Trucks olarak, müşterilerimiz için verimlilik yaratmaya, performans ve yeni nesil teknolojileri sunmaya devam edeceğiz" dedi.



[Resim: 1700154065_Ko13hNnRoHtjpTw.JPG]


Yeni F-LINE, bağlantılı araç teknolojisi ile daha verimli

F-LINE serisinde de sunulan ConnecTruck ile müşteriler diledikleri zaman web portal aracılığıyla veya cep telefonlarından araçlarına bağlanabiliyorlar. Araçlarını harita üzerinden takip ederek anlık canlı araç verilerine, geçmişe dönük araç kullanım raporlarına ulaşabiliyorlar. Bağlantılı araç teknolojileri sayesinde araçların çalışma süresini %100’e çıkartacak, uzaktan teşhis ve yazılım güncellemesi gibi optimum performans sağlayacak verimlilik çözümleri sunuyor. Ford Trucks bu teknoloji ile araç verilerini anlık olarak uzaktan takip ediyor; kestirimci arıza algoritmaları ile araçlar yolda kalmadan müdahale ederek operasyon sürelerinin artırılmasını hedefliyor.

F-MAX’ten ilham alan tasarım

Tasarımında F-MAX'ten ilham alan F-LINE serisinin kabin ve dış görünümü ergonomi, konfor ve verimliliği artırmak üzere geliştirildi.

İç tasarımda maksimum konfor ve kalite öne çıkarken, dış tasarım şık, dinamik ve dikkat çekici bir görünüm sağlıyor. Sürücülerin araç içinde birçok fonksiyonu yönetebileceği 9 inç multimedya ekranı, yenilenmiş koltuk kumaşları, yeni direksiyon ve kumanda butonları sürüş konforunu artırıyor. Yenilenen ızgara, tampon, farlar, çamurluk, kapı ve ayna kaplamaları güç ve stili bir araya getirirken aynı zamanda yenilenen tasarımla araca giriş ve çıkışı da kolaylaştırarak ergonomiyi destekliyor.

En son teknolojilerle güçlendirilmiş güvenli sürüş

F-LINE serisi ayrıca güvenlik teknolojileriyle güçlendirilmiş, en üst düzeyde sürüş keyfini temsil ediyor.

Kör Nokta Uyarı Sistemi, Geri Görüş Kamerası, Trafik Levhası Tanıma Sistemi, Lastik Basıncı Takip Sistemi, Acil Fren Anında Yanan Lambalar ve Alkol Kilidi Hazırlığı ile güvenli bir yolculuk sağlıyor.

Yaya Algılama Özellikli Çarpışma Yardımı, Dur-Kalk Özellikli Akıllı Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Otomatik Yanan Uzun Far ve Şerit Takip Uyarı Sistemi sürücüler için daha güvenli ve daha keyifli bir sürüş deneyimi sunuyor.

Ford Trucks, 2040 itibarıyla ürün portföyünün tamamen sıfır emisyonlu araçlardan oluşacağını taahhüt ediyor. Şirket bu hedef doğrultusunda ağır ticari araçlarda ‘Generation F’ adıyla, sıfır emisyonlu, bağlantılı ve otonom teknolojilerle başlattığı dönüşüm yol haritasını izliyor.

F-LINE serisi Şubat 2024 itibarıyla hem Türkiye’de hem de uluslararası pazarlarda satışa sunulacak.

ITOY ödüllü F-MAX’ den sınırlı sayıda, özel üretim: F-MAX Select

Ford Trucks, Antalya’da ayrıca '2019 Uluslararası Yılın Kamyonu (ITOY)' ödüllü F-MAX’ in sadece 400 adet üretilen sınırlı sayıdaki yeni modeli F-MAX Select’i de tanıttı. F-MAX Select, zenginleştirilmiş tasarım detaylarını ileri teknoloji ve eşsiz konforla birleştirerek sürüş deneyimini benzersiz bir seviyeye yükseltiyor.


[Resim: 1700154066_dFEksVEMD5tDMgB.JPG][Resim: 1700154067_J8G1oNjnxfvQev3.JPG][Resim: 1700154101_Qgw2cAianBZTP4Z.jpg]
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  2023 / Çekici ve Kamyon Teslimat Haberleri Ulaşım Platformu 19 1,767 16-11-2023, Saat: 20:11
Son Mesaj: Furkan PINAR
  Sektörden Haberler Sohbet Ulaşım Platformu 59 9,549 15-12-2022, Saat: 20:42
Son Mesaj: Furkan PINAR
  2018 / 2020 Sektörden Haberler Sohbet Ulaşım Platformu 35 27,368 30-10-2020, Saat: 10:41
Son Mesaj: Zeynal Abidin

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi