30-07-2019, Saat: 17:20
Sektör Değerlendirmeleri
|
30-07-2019, Saat: 17:42
(En son düzenleme: 30-07-2019, Saat: 17:42 Zeynal Abidin.)
Merhaba Değerli Ulaşım Platformu Takipçileri
Ulaşım Sektöründa siz değerli takipçilerimizin Ulaşımdaki Gözünüz olmaya devam ediyoruz. Artık SEKTÖR DEĞERLENDİRME yazılarımızla sizlerle olacağız. Bu haftaki Konumuz Karayolu Yolcu Taşımacılığında son yılların akımı olan 2+1 Koltuk dizaynnı ele alacağız Sektörü yakından takip edenler bilirler bilmeyenler için ben izah edeyim 21.yy başlangıcında BOSS Turizm ve ardından VARAN Turizm akabinde ULUSOY Turizm ile başlayan bu furya 2016 yılı itibariyle memleketin en küçük yerel firmasından ulusal firmalarıda 2+1 koltuk dizaynı oluşmaya başladı artık arabalarda firma yazılarından büyük devasal 2+1 yazıları görmek biz sektör içerisinde yer alan çalışma arkadaşlarını bunalttı. Bunu yanı sıra sektörün onca güzel renkli kuşaklı fuar araçları 2+1 mevzusu dolaysıyla orjinalliklerini yitirmesi ayrı bi hüzün oluşturmaktadır neyse ki bu olay otobüs üreticileirnin orijinal 2+1 araçlar üretmesiyle bir nebzede olsa sona erdi ancak yollara çıkan yeni araçlarda arasında oluşan sıkı bir Pazar paylaşımı ise otobüs şirketlerini oldukça etkiledi tabi bireysel otobsçüler bu etki altında kalarak Pazarda umduğumuzdan öte 2+1 araçların yaş ortalması son 1 yıl içerisinde yükselişe geçti bugün birçok firmada 2008 Model Mercedes Benz Travego 2+1 olarak peron yaparken 2015 Model Mercedes Benz Travego Special Edition 2+2 araç 2008 Model kadar prestİj sağlamamaktadır. Tabi şu hususuda geçmek istemiyorum firmacılar 2+1 oturma düzenine çevrildiği araçda kar marjıda düşmüş olacağından fazla etkilenmemek için aracın mevcut koltuk sırasının arasına bir sıra daha atarak aracın arka kısmına olmsı gereken 3’lü koltukları 4’leyerek hostes koltuğuğunu çift yaparak eksilen koltukları tekrardan yeşertmek çabasıda ![]() Kendi şahsi düşüncemi bizzat belirtmek isterim Şahsım olarak 2+2 düzenden 2+1 düzene çevrilen araçlar kesinlikle konfor kavramını bulunmamaktadır Ancak 2016 yılı itibari ile üretime başlanan orijinal 2+1 araçlar hem konforlu hem güven vermektedir kendimce ilk 3 sıralama koyduğum orijinal 2+1 araçlar aşağıdaki gibidir
Bizi Takip Etmeye Devam Ediniz.
18-08-2019, Saat: 20:56
(En son düzenleme: 18-08-2019, Saat: 20:56 Zeynal Abidin.)
Merhaba Değerli Ulaşım Platformu Takipçileri
Bu hafta ki sektör değerlendirmemizi ülkemizde kurulmuş ve kurulum aşamasında olan Lojistik Köy’leri veya Lojistik Merkezleri konusunu ele alacağız. Ülkemizde Lojistik üsleri oldukça sorunları vardır bu sorunlar zamanla çözülecek gibi görünsede zaman geçtikçe sorunlarda artmaktadır tabi bu sorunlardan önce Lojistik Köy Kavramını sizlerle paylaşayım Lojistik köy, hem ulusal hem de uluslararası geçişlerde taşımacılık, dağıtım, depolama, elleçleme, konsolidasyon, ayrıştırma, gümrükleme, ihracat, ithalat ve transit işlemler, alt yapı hizmetleri, sigorta ve bankacılık, danışmanlık ve üretim gibi birçok bütünleşmiş lojistik faaliyetin ticari temele dayandırılarak belirli bir alanda çeşitli işletmenler tarafından yerine getirildiği özel merkezlerdir.
Lojistik köy, ulusal ve uluslararası tüm lojistik ve ona bağlı faaliyetlerin, çeşitli işletmeler tarafından uygulanabildiği tanımlanmış alanlardır. Genelde lojistik köyleri, büyük ve önemli üretim merkezlerine (sanayi bölgeleri, iş merkezleri vs.) şehirlere, demiryolu, karayolu hatlarına ve mümkünse limanlara yakın, ancak şehir trafiğini doğrudan etkilemeyecek noktalarda kurulmaktadır. Lojistik köylerdeki hizmetler de, uzun mesafe taşımacılık, dağıtım, malların sınıflandırma ve gruplandırılması, depolama, ayrıştırma (de konsolidasyon) ve bütün bu işlemlerin yapılabilmesi için gerekli diğer bağlı işlemler (bankacılık, sigortacılık, vb.) olarak özetlenebilir.
Lojistik köylerin temelini 4 önemli unsur oluşturmaktadır:
1.Alt yapı sistemlerinin rasyonalizasyonunun yanında bölgesel planlamanın yapılması2.Taşımacılık kalitesinin arttırılması 3.Farklı taşıma türlerinin bütünlemiş kullanımının geliştirilmesi. 4.Bütünleşmiş taşıma sistemleri arasında yüksek düzeyde bilgi sistemine dayalı koordinasyonun sağlanması Alt yapı sistemlerinin rasyonalizasyonunun yanında bölgesel planlamanın yapılması için alan kullanımını optimize etmek ve çevreyi korumak (yerleşim bölgelerindeki yoğun trafiğini lojistik köylere taşıyarak) amacıyla operatör ihtiyaçlarına göre belirli ölçütlere dayandırılan alt yapı sistemleri içeren bölgesel planlamanın yapılması ve alt yapı sistemlerinin rasyonalize edilmesi gerekmektedir. Taşımacılık kalitesinin arttırılması konusunda anahtar sözcük, uzmanlaşmaktır. Lojistik köyler, üretim sektörüne mümkün olan en iyi hizmeti sağlamaktadır. Ayrıca taşıma maliyetlerindeki artışın ve sektördeki rekabet ortamının kontrol edilmesinde bir üstünlük oluşturmaktadırlar. Lojistik köylerin içinde faaliyet gösteren tüm işletmelerin amaçları, lojistik zincirin optimizasyonu, kamyonların ve depoların kullanım seviyesinin optimizasyonu, toplam taşıma maliyetlerinin, toplam endüstriyel maliyetlerin ve personel maliyetlerinin azaltılması, taşımacılık işletmenlerinin toplam cirolarının artması gibi konularda yüksek kalite sağlamak olmalıdır. Farklı taşıma türlerinin bütünleşmiş kullanımının geliştirilmesi için taşımacılık ve lojistik operatörleri tarafından idare edilen navlun akışlarını birleştirmek ve uzun yolculuklarda blok mekik trenler ve mavnalar kullanarak elverişli taşımacılık ve sinerjik çözümler (demiryolu/karayolu/iç suyolları/deniz taşımacılığı) önermek ile mümkündür. Bütünleşmiş taşıma sistemleri arasında yüksek düzeyde bilgi sistemine dayalı koordinasyon sağlanması için bilişim alt yapısına sahip olmalıdır. LOJİSTİK KÖYLERİN ÖNEMİ
Lojistik köyler, bir yandan kentlerdeki trafik tıkanıklığı sorununun çözülmesi diğer yandan yük taşımalarının verimliliğinin artırılmasına yönelik pratik çözümler sunar. Özellikle şehir içinde, karayolu araçlarının daha az yol kat etmesi ile hava kirliliğinde azalma sağlar.
Lojistik köylerin geliştirilmesi, birbiriyle ilişkili olmayan birtakım kullanıcılar (ayrı sektörlerden gelen kuruluşlar) tarafından gerçekleştirilen eşya hareketlerinin bir ölçek ekonomisi kapsamında yönetilmesi açısından önemli faydalar getirmektedir. Zira bu kullanıcılar büyük kısmı bir ulaşım terminali etrafında bulunan aynı tesisleri ve donanımı kullanmaktadır. Bu sayede taşıma maliyetleri düşmekte ve taşımaların güvenilirliğini ve sağlıklı gerçekleşmesi sağlanmaktadır.
Trafik akışını optimize etmesi, Kombine taşımacılığı teşvik etmesi ve kullanımını arttırması, Konteynır yükleme boşaltma faaliyetlerinin iyileştirilmesi, Tır ve ağır kamyon sirkülasyonunu azaltması, demiryolu taşımacılığının artması, Lojistik merkezden faydalanan firmaların, tüketicilerinin ihtiyaçlarına daha hızlı cevap vermelerini sağlaması, Kullanıcıların işletme maliyetlerinin düşürülmesi, Bölgesel gelişimde lojistik merkez altyapısının önemli bir rolünün bulunması, Lojistik merkez kurulumu vasıtasıyla çevresel düzenlemelerin ve gereklerin gerçekleştirilmesi, Hava, kara, demiryolu ve deniz ulaşım merkezlerine bağlantı için olanak sağlaması, Çapraz taşıma (Cross-Docking), konsolidasyon gibi dağıtımla ilgili değer katıcı faaliyetlerin sağlayacağı potansiyel fayda, Şirketlerin kendi dağıtım kanalları üzerindeki kontrolü arttırmaları için bir platform yaratması, Firmalar için tedarik zinciri operasyonlarının esnekleştirilmesini sağlaması, Şirketlerin kapasitelerini genişletmelerine olanak sağlaması. |
« Önceki Konu | Sonraki Konu »
|
Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi