Yeni Ford Trucks
#1
Ford Trucks, Hannover’de dünya prömiyerini yapacağı yeni çekicisinin ön gösterimini yaptı


Ford Trucks, uluslararası pazarlara uygun olarak Türkiye’de geliştirip ürettiği yeni çekicisinin ön gösterimini İstanbul Sancaktepe’deki Ar-Ge Merkezi’nde gerçekleştirdi. Ford Trucks’ın yeni çekicisi, 500 PS’lik gücü ile yüksek performans sunarken, uzun yol kullanıcılarına ev konforu sağlamaya odaklı 2,5 m. kabin genişliği ve ileri teknolojileri ile üst segmentte standartları yeniden belirleyecek.

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Ürün ve tesis yatırımlarımız karşılığını buluyor ve müşterilerimiz tarafından liderlikle ödüllendiriliyoruz. Hedefimiz inşaat ve yol kamyonlarında olduğu gibi çekici pazarında da lider olmak. Eylül ayında Almanya’da Hannover Uluslararası Ticari Araçlar Fuarı’nda dünyaya tanıtacağımız yeni çekicimiz, uluslararası büyüme stratejimiz doğrultusunda çok büyük öneme sahip.” dedi.



Ford Otosan’ın ağır ticari markası Ford Trucks, uluslararası uzun yol taşımacılığına uygun olarak geliştirdiği yeni çekicisinin ön gösterimini yaptı. Ford Otosan’ın İstanbul’daki Ar-Ge Merkezi’nde gerçekleştirilen törene Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, Ford Otosan Genel Müdür Başyardımcısı Lisa King, Ford Otosan Ürün Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Burak Gökçelik ve Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan katıldı.

Ford Trucks’ın Ekim ayında pazara sunacağı yeni çekicisinin ilk tasarımından üretimine kadar geçen 5 yıllık süreçte, 1.200 Ford Otosan mühendisi görev aldı. Gerek Türkiye gerekse de dünya pazarlarında Ford Trucks müşterilerinin beklenti ve taleplerini en üst düzeyde karşılamak üzere geliştirilen yeni çekici Türkiye ekonomisine katma değer sağlayacak.
Ford Trucks, yeni çekicisinin temellerini oluştururken, yurt içi ve yurt dışındaki müşterilerini dinledi ve farklı pazar koşullarına uygun olarak baştan sona yepyeni bir çekici geliştirdi. Geliştirilme sürecinde Türkiye dâhil 5 ülkede süren saha çalışmalarında 900 şoför, 44 filo yöneticisi ile görüşüldü. 4 kıtada 11 ülkede toplamda 5 milyon kilometre teste tabî tutuldu.



Yenigün: “Mühendislik ve üretim kabiliyetimiz global rekabette öne çıkmamızı sağlayan gücümüz”

Ford Trucks ile 2010 yılında yeniden bir marka yolculuğuna çıktıklarını ve bu yoldaki stratejilerinin Türkiye pazarındaki bilgi ve tecrübesini uluslararası boyuta taşımak olduğunu belirten Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, törende yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Ford Trucks markası ile Türkiye’de, tamamen ağır ticari araçlara özel ve son derece modern bayi yapılanmamızı, 30 plaza ile tamamlayarak ilk adımımızı attık. Bayi yapılanmamızı Türkiye’de geliştirirken uluslararası pazarlarda da Ford Trucks markamızı güçlendirmeye devam ettik. Orta Doğu, Afrika, Rusya ve Türkî Cumhuriyetlerin ardından, büyümemizi Doğu Avrupa’da gerçekleştirdiğimiz bayi açılışlarıyla sürdürdük. Bugün itibarıyla 32 ülkede faaliyet göstermekteyiz. 2018 sonu itibarıyla 40; 2020 sonu itibariyle de 50 ülkede var olmayı hedefliyoruz. Global büyüme stratejimiz kapsamında rekabette ön plana çıkmamızı sağlayan unsur, yerli tasarım ve üretim kabiliyetimiz. Bu kadar kısa zamanda, bugün bu noktaya gelmemizi sağlayan gücümüzü, %89’a ulaşan yerlilik oranımızdan alıyoruz.”


Müşterilerimiz tarafından liderlik ile ödüllendiriliyoruz
Yol kamyonu segmentinde Ford Trucks’ın uzun yıllardır lider olduğunu ve satılan her iki yol kamyonundan birinin Ford Trucks olmasının haklı gururunu yaşadıklarını belirten Yenigün, sözlerine şöyle devam etti: “Ürün ve tesis yatırımlarımız karşılığını buluyor ve müşterilerimiz tarafından liderlikle ödüllendiriliyoruz. 2016 model yılı lansmanımızla birlikte inşaat serisi araçlarımız, Türkiye’nin yükselen inşaat sektörünün vazgeçilmezi oldu. En büyük projelerden en zorlu şantiye koşullarına kadar Türkiye’nin her bölgesinde tercih edildik. Ford Trucks inşaat araçlarının %39 ile lider segment lideri olduğunu mutlulukla belirtiyoruz. Yurt içi taşımacılıkta kullanılan çekici araçlarımızın pazarda kabul görmesiyle bugüne kadarki en yüksek pazar payımızı elde ederek %17’ye ulaştık. Hedefimiz inşaat ve yol kamyonlarında olduğu gibi çekici pazarında da lider olmak. Eylül ayında Almanya Hannover Uluslararası Ticari Araçlar Fuarı’nda dünyaya tanıtacağımız yeni çekicimiz, uluslararası büyüme stratejimiz doğrultusunda çok büyük öneme sahip. ‘Her yükte birlikte’ sloganıyla dünya pazarına sunduğumuz yeni çekicimiz için Rusya, Afrika, Ortadoğu ve Avrupa’da 60’ı aşkın bayi ve servis noktamızı hizmete aldık. Müşterilerimize dünyanın 4 bir köşesinde yanlarında olduğumuzu hissettiriyoruz. 7 Avrupalı markanın yanında Türkiye’den yola çıkan Ford Trucks’ın, 8. Avrupalı marka olarak yer almasını hedefliyoruz.”

Turfan: “Ürünümüzün en önemli karakteristik özellikleri konfor, verimlilik ve teknoloji”
Törende Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan da konuşma yaptı. Yeni çekicilerini her detayıyla tekra tasarladıklarını belirten Turfan sözlerine şu şekilde devam etti: “Yeni çekicimiz, çok zorlu iklim ve arazi şartlarındaki testleri gücü ve performansıyla başarı ile tamamladı. Yeni çekicimizde prestije ve güce dayanan modern tasarım dili, profesyonellik ve yenilikçiliği bir arada sunuyor. Konfor, verimlilik ve teknoloji ürünümüzün en önemli karakteristik özellikleri. 2,5 metre genişliğe ulaşan yeni kabinimiz, kullanıcılara uzun yolda ihtiyaç duydukları konforu ve ferahlığı vadediyor. Yüksek performansı, 500 PS’lik gücü ile yeni ve daha da verimli çekicimiz sektörde rekabetin güçlü bir oyuncusu olacak. Yakıt ekonomisi, düşük bakım ve işletim giderleri gibi fırsatlar sunan çekicimiz, sahip olma maliyetlerini oldukça düşürecek. Yeni çekicimizde, geleceğin teknolojilerine odaklanıyoruz. ConnecTruck kapsamında kullanıcıların araçlarına, kurumlarına ve tüm dış dünyaya entegre olmasını sağlıyoruz. Harita destekli hız kontrolü, multi medya sistemi gibi aynı zamanda şoförlerin ve filo yöneticilerinin hayatını kolaylaştıracak yeni teknolojileri ile aracımız optimum seçenek olarak öne çıkacak. Yeni ürünümüzün yalnız Ford Otosan için değil, Türkiye otomotiv sektörü adına da ciddi kazanımlar getireceğini düşünüyoruz ”


Sürekli yatırım ile rekabetçiliğimizi artırdık

Fikri ve sınai hakları %100 Ford Otosan’a ait olan Ecotorq motoru geliştirerek yetkinliklerini bir üst seviyeye taşıdıklarını vurgulayan Yenigün, “100 milyon doları aşan yatırımla 2016 yılında devreye aldığımız Ecotorq motorumuz, Türkiye’de geliştirilip üretilen ilk ve tek ağır ticari araç motoru oldu. Yeni Ecotorq motorumuz, özellikle performansı ve yakıt tüketimi açısından Avrupa’daki müşterilerimizden beğeni kazandı. Ağır ticari araçlar üretiminde önemli unsurlardan biri olan arka aks, mühendislerimiz tarafından geliştirilerek 2015 yılında üretilmeye başladı. Türkiye’nin ilk yerli şanzımanının arkasında yine Ford Otosan ismi var. Bu yıl 49,5 milyon avro yatırımla yerli şanzıman üretimi için çalışmalarımıza başladık. 2019 yılında geliştirme çalışmalarını tamamlamayı, 2020 yılından itibaren de kamyonlarımızda kendi ürettiğimiz şanzımanlarımızı kullanmayı planlıyoruz. Yeni şanzımanımızla beraber yerlilik oranımız daha da yükselecek. Ancak, sadece bu ürünlerimize değil test ve üretim tesislerimize de yatırım yaparak yerliliğimizi, yani rekabetçiliğimizi artırdık. Ford ağır ticari araçlar için Avrupa’daki tek test merkezini İnönü fabrikamızda açtık. Bu sayede, Avrupa’da yaptığımız birçok testi artık kendi tesislerimizde gerçekleştiriyoruz. Mühendislerimiz tarafından tasarlanan ve yeni teknolojilerle donattığımız boyahanemizi 15 Milyon avro yatırımla hayata geçirdik. Yine İnönü fabrikasında kurduğumuz yeni kabin hattı ile üretim verimliliği sağladık.” dedi.Sürekli yatırım ile rekabetçiliğimizi artırdık


[Resim: 41908398320_622be436c5_c.jpg]                             [Resim: 29846768088_1cd1ec0d5d_c.jpg]




[Resim: 41908393970_c0a6261e56_c.jpg]       [Resim: 43001034514_b51391b130_c.jpg]


[Resim: 42813471635_7b3c6d896f_h.jpg]



[Resim: 43717298231_e21602d959_h.jpg]
Bul
Alıntı
#2
Ford'un yeni ürettiği çekicinin görünümü bazı markaların görünümüne benzese de hoş bir tasarım yaratmış. Yüksek kabini olmasıda araca ayrı bir artı puan kazandırmış oldu. İlerleyen zamanlarda kullanıcı yorumları ne şekilde olur bilinmez tabi. Yeni Ford çekici Türkiye Yollarına ve Dünya yollarına hayırlı, uğurlu olsun. bunu da
Bul
Alıntı
#3
Ford Trucks, “2019 Uluslararası Yılın Kamyonu” F-MAX ile Logitrans’taydı

Ford Otosan’ın ağır ticari markası Ford Trucks, bu yıl 14-16 Kasım tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde 12.si düzenlenen Uluslararası Logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda ‘2019 Uluslararası Yılın Kamyonu (ITOY)’ ödüllü yeni çekicisi F-MAX ile yerini aldı.
2,5 metre genişliğindeki kabini, yenilikçi ve en ileri teknolojileri yeni bir tasarımla buluşturarak sürücülere konfor ve ferahlığı bir arada sunan yeni F-MAX, güçlü ve verimli 12.7L E6D Ecotorq motorunun sağladığı avantajlı sahip olma maliyetleriyle dikkatleri üzerine çekiyor.

Ford Trucks, bu yıl 12.si İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilen, Avrupa, Kuzey Afrika, Orta Doğu ve Orta Asya ülkelerinin lojistik ve tedarik zinciri sektörlerinin karar vericilerini bir araya getiren Uluslararası Logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda ‘2019 Uluslararası Yılın Kamyonu (ITOY)’ ödüllü yeni çekicisi F-MAX’ı sergiledi.

Ağır ticari araç sektöründeki en saygın ve prestijli ödüllerden biri olan ‘2019 Uluslararası Yılın Kamyonu’ (International Truck of the Year – ITOY) ödülüne layık görülerek önemli bir başarıya imza atan Yeni Ford Trucks F-MAX, güç, verimlilik, teknoloji ve konforu bir arada sunuyor. Yüksek kapasiteli 225 Ah aküsü, 1050 litreye kadar sunulan yakıt tankı, 980-1300 mm aralığında seçilebilen 5. teker yüksekliği ile yeni F-MAX uzun yollarda kullanıcılara büyük avantaj sağlıyor.
[Resim: 30974295657_946a7d8329_h.jpg]

2.5 metre genişliğindeki kabini ev rahatlığında

F-MAX, modern tasarımı ve sürücü odaklı yaklaşımının yanı sıra 2.5 metre genişliğindeki kabiniyle de konfor ve lüks sunuyor. Kokpit tarzı konsolun tasarımı, tüm fonksiyonlara kolayca erişilebilmesini sağlıyor. Sürüş deneyiminin keyfini artırmak için entegre edilen en küçük detaylarla birlikte kabinde ferah bir ortam sağlanıyor.
F-MAX, tüm bu özellikleri, tabandan tavana 2160 mm yükseklik sunan düz zemini ve 260 mm’lik koltuk ayarıyla sağlıyor. F-MAX ayrıca, patentli uçak tipi geniş depolama kapasitesi ile yenilikçi ve çığır açan 90 derece katlanabilir üst yatakla sürücülere rahatlık sağlıyor. Yeni çekicinin fren hissi ise bir otomobilinkini andırıyor. F-MAX düşük motor sesi düzeyi ve ses emici detayları sayesinde sınıfının en iyi NVH özelliklerini sunuyor.
Yeni F-MAX, geniş ve kolay erişilebilir bir dizi depolama alanı barındırıyor. Uçak tipi yatak üstü depolama, aracın her iki tarafında geniş üst depolama ve dış depolama alanları kolayca kullanılabiliyor ve temizlenebiliyor.

Düşük sahip olma maliyetleri ile güç ve verimlilik sunuyor

Sahip olma maliyeti, yeni F-MAX için kilit bir faktör olarak öne çıkıyor. F-MAX, üç alanda sahip olma maliyetini iyileştiriyor. Üretim ve geliştirme, artırılan dikey entegrasyon ile birlikte Ford Trucks’a maliyet temeli açısından rekabetçi bir avantaj sağlıyor.
Yeni F-MAX, 500PS 2500Nm güce sahip Ecotorq motoru ile yüksek performans sunuyor. Üstün aerodinamik, aktarma sistemi kalibrasyonu ve teknik özellikler, yakıt tüketimi açısından mükemmel performans ile önceki modellere göre %6’lık iyileştirme sağlıyor. Teknik özellikler arasında E-APU teknolojisi ve predictive hız kontrolü (Max Cruise) de bulunuyor. Bakım maliyetlerinin % 7’ye varan oranda azaltılması ve uzun bakım aralıkları toplam sahip olma maliyetini düşürüyor. F-MAX’ın Ecotorq motoru, her türlü yol koşulunda maksimum performans ve minimum yakıt tüketimi sunuyor.
12 ileri vitesli ZF otomatik şanzıman ile Eco-Mode ve Power-Mode gibi farklı sürüş modları yakıt tüketimini optimize ediyor. Yeni F-MAX, değişken geometrili bir turbo şarj, su pompası ve farklı çalışma hızlarına sahip kompresör, 400 kW motor fren gücü ve isteğe bağlı intarder ile toplamda 1000 KW frenleme gücü ile de öne çıkıyor.

Devrim yaratan ileri teknolojileri barındırıyor

Ford Trucks, yeni F-MAX ile devrim yaratan ve pek çok avantaja sahip olan “ConnecTruck” teknolojisini sunuyor. Bu sayede uzaktan izleme ve kablosuz yazılım güncelleme kullanılarak araç uzaktan izlenebiliyor. Özel topografik harita, F-MAX’ın yol koşullarını analiz edebilmesi anlamına geliyor ve aracın optimum hızlarda yol almasını, böylece yakıt tüketimini %4’e kadar azaltmasını sağlıyor. FMS Entegrasyonu ise ConnecTruck Modülü ve Ford Trucks bulutunun üçüncü taraf filo yönetim sistemlerinin seçili araç verilerine erişmek için bir veri ağ geçidi olarak hareket etmesini sağlıyor.
F-MAX, Adaptif Hız Kontrolü, hız tolerans seçenekli Predictive Hız Kontrolü (Max Cruise), Gelişmiş Acil Fren Sistemi, Yokuş Kalkış Desteği, Şerit Takip Uyarısı, Adaptif Hız Sınırlayıcı Cihaz ve Elektronik Denge Kontrolü gibi özellikler sayesinde sürücülere paha biçilmez destekler sunuyor.
Renkli 8 inç TFT geniş küme ekran, lastik basıncı ve sıcaklık durumundan sürücü değerlendirme fonksiyonlarına kadar her şeyin aynı ekranda görüntülenmesini sağlıyor. Deri direksiyon simidindeki kontrol düğmeleri, sürücünün küme ekranlar arasında gezinmesini kolaylaştırıyor. Kamyona özel olarak entegre edilen navigasyon, web bağlantısı ve Apple CarPlay uygulaması ile Bluetooth bağlantısı gibi fonksiyonlar 7.2 inç LCD multimedya yumuşak dokunmatik ekranın içinde sunuluyor. F-MAX’ın far tasarımı, dönüş yardım aydınlatması, LED gündüz farları ve opsiyonel LED kısa far özellikleri, hiçbir şeyin sürücünün görüş alanından kaçmamasını sağlıyor.
Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Yeni DAF XF & XG serisi Zeynal Abidin 7 3,607 29-01-2021, Saat: 00:04
Son Mesaj: Zeynal Abidin
  Yeni Volvo FH 5 Ali Hıdır BEKTAŞ 6 4,231 23-08-2020, Saat: 13:34
Son Mesaj: Gökmen ÇILGIN
  Yeni Mercedes-Benz Travego 16 SHD Ulaşım Platformu 6 9,639 03-01-2019, Saat: 17:07
Son Mesaj: Gökmen ÇILGIN
  Mercedes Benz Yeni Tourismo Toplu Teslimat Töreni Ulaşım Platformu 12 15,436 30-04-2018, Saat: 23:06
Son Mesaj: Ali Hıdır BEKTAŞ

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi