Hafif Ticari Araçlardan Haberler Sohbet
#1
      ilgili görseli bu başlık altında paylaşabilirisiniz
Bul
Alıntı
#2
SEAT, üçüncü SUV’unun adını sosyal medyada belirledi

  SEAT markasını sosyal medyadan takip eden 134 ülkeden toplam 146 bin 124 kişinin katılımıyla, #SEATseekingName (SEAT ismini arıyor) etiketiyle düzenlenen anketin final aşamasında markanın yeni SUV’unun adı Tarraco olarak belirlendi.
SEAT’ın yeni SUV’u ismini Tarraco antik kentinden aldı. Antik dönemde İspanya’nın en önemli şehirlerinden biri olan ve Romalılar zamanındaki ismi Tarraco olan şehir, günümüzde Tarragona olarak adlandırılıyor. Şehrin arkeolojik kalıntıları, 2000 yılında UNESCO Dünya Mirası listesine alındı. 
SEAT’ın halk oylamasıyla belirlediği ilk model adı olan Tarraco, aynı zamanda markanın ürün gamında, ismini İspanya’daki yer isimlerinden alan 14’üncü model. 1982’de geliştirilen Ronda, bundan 36 yıl önce adını bir İspanyol şehrinden alan ilk SEAT modeli olmuştu. Ronda’yı, adını İspanya coğrafyasından alan 12 model daha takip etti: Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Cordoba, Arosa, Leon, Altea ve listeye en son eklenen iki model olan Ateca ve Arona.

4 finalist arasından seçildi
#SEATseekingName girişimi, tüm beklentileri aşmayı başardı. İlk aşamada 106 ülkedeki SEAT hayranlarının değerlendirmeleri sonucunda Alboran, Aranda, Avila ve Tarraco isimleri finale kaldı. Finalistlerin belirlenmesinin ardından markanın tüm takipçilerinin katılabileceği bir oylamaya sunulan isimler arasından galip gelen ise Tarraco oldu.

Yeni Tarraco, SEAT’ın SUV atılımının son adımı

Yeni SEAT Tarraco ile marka, şimdiye dek gerçekleştirdiği en büyük ürün atılımına yeni bir model eklediği gibi, Ateca ve Arona gibi modeller içeren SUV ürün gamını, 7 yolcu kapasiteli yeni bir otomobil ile tamamlıyor. 2016 yılında Ateca’nın lansmanı ile başlayan ürün atılımı 2017 yılında yeni bir görünüm kazanan Leon, beşinci nesil Ibiza ve yeni Arona crossover ile devam etti.




[Resim: 40495138041_cff7a1dcdb_c.jpg]
Alıntı
#3


Mercedes-Benz, 2018
Yapay Zekâya Odaklanıyor

Mercedes-Benz, Barselona’da düzenlenen 2018 Mobil Dünya Fuarı’nda (Mobile World Congress 2018) dijitalleşme stratejisi kapsamındaki yeniliklerini ve girişimlerini sergiliyor.

Yeni A-Serisi’nde kullanılmaya başlanan yeni multimedya sistemi, MBUX’daki (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) sezgisel ve eğitilebilir “Yapay Zekâ”, fuardaki odak noktasını oluşturuyor.
[Resim: 38685089570_7796856e42_c.jpg]

      Mercedes-Benz, kapılarını 26 Şubat 2018’de açacak Mobil Dünya Kongresi’nde Yeni Mercedes-Benz A-Serisi’nde ilk olarak dünya lansmanını gerçekleştirdiğini “Yapay Zekâ” ile çalışan MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi/Mercedes-Benz User Experience) adındaki yeni multimedya sistemini tanıtıyor. Sezgisel ve eğitsel olarak kullanıcıların davranışlarına göre şekillenebilen bir yapay zekâyı barındıran MBUX, Barselona’daki Mercedes-Benz’in odak noktasını oluşturuyor. Yaklaşık 70 milyon satır kod yazılarak yaratılan yeni bilgi-eğlence sistemi MBUX ile ilk defa arttırılmış gerçeklik üzerinden harita görüntülemesi yapılabilmesi ise tamamen yeni bir özellik.

Daimler’ın geliştirme ve üretim alanlarında gelecekte sunacağı ulaşım çözümleri için yapay zekâ, şirketin ana başlıkları arasında yer alıyor.

“Four Years From Now” (4YFN) ismindeki Start-up fuarı da Mobil Dünya Kongresi’ne paralel olarak Barselona’da düzenleniyor ve Mercedes-Benz’in burada da bir standı mevcut. Hackathon Serisi sonucundan küresel bir başarı öyküsü olarak ortaya çıkan “DigitalLife Campus” kapsamında, Hack.IAA, Hack.Singapore, Hack.Berlin, Hack.TechCrunch ve Hack.Bangalore takımları fikirlerini sergiliyor ve uzmanlarla bir araya geliyorlar.

Mobil Dünya Kongresi, yazılım ve donanım olmak üzere iki farklı dünyadan uzmanlarla bir araya gelerek bilgi alışverişinde bulunabilinen uluslararası bir platform. DigitalLife Campus serisi “hackathon”, bilgisayar programcıları, grafik tasarımcıları, ara yüz tasarımcıları ve proje yöneticilerine yönelik katılımcıların bir araya gelmesini sağlıyor. Mercedes-Benz standında bir araya gelen katılımcılar geleceğin teknolojilerine birlikte karar veriyorlar. Mercedes-Benz’in Mobil Dünya Kongresi’ne ait konu etiketi ise #MBmwc18 olarak belirlendi.

smart vision EQ fortwo da sergileniyor

Daimler bünyesindeki smart, Mobil Dünya Kongresi 2018’de, smart vision EQ fortwo’yu sergileyerek mobilitedeki gelecek vizyonunu gözler önüne seriyor. Salt mobiliteye odaklanan bir otomobilin kullanıcı konforunu ne kadar arttırabildiğini gözler önüne seren smart vision EQ fortwo, CASE programı kapsamında geliştirildi. Şehir içi kullanıma odaklanılarak hazırlanan ve otonom sürüş sistemiyle donatılan iki kişilik smart vision EQ fortwo, tamamen elektrikli bir altyapıya sahip. Car2Go isimli araç paylaşım programının geleceğine dair ipuçları taşıyan smart vision EQ fortwo’da gaz ya da fren pedalları bulunmuyor.

Mercedes Me ile geleceğe hazırlanın


[Resim: 38685089920_915edde0fb_c.jpg]


[Resim: 39785421764_a1b2b3d414_c.jpg]

     Mercedes-Benz’in tam ve eksiksiz bir akıllı telefon entegrasyonu olan “Mercedes Me”, bir kez daha Mobil Dünya Kongresi’nde kendini gösteriyor. Mercedes Me sayesinde, kullanıcıların akıllı telefon üzerinden kalan yakıt miktarını görme veya merkezi kilidi açma/kapama gibi araç fonksiyonlarını gerçekleştirme imkânı sunuluyor. Kullanıcı akıllı telefon üzerinden dört adede kadar sanal anahtar aktive edebiliyor.
Alıntı
#4




8–18 Mart tarihleri arasında İsviçre’nin Cenevre kentinde düzenlenecek olan Cenevre Otomobil Fuarı’nda Citroën, Yeni Berlingo’nun dünya prömiyerini vekompakt hatchback bir otomobil olarak lanse edilen Yeni C4 Cactus’ün global tanıtımını gerçekleştirecek. Fuarda lanse edilecek bir diğer önemli gelişme ise EAT8 tam otomatik şanzımana kavuşan C4 SpaceTourer modeli olacak. Standın diğer dikkat çeken modelleri ise Autobest ödüllü C3 Aircross ile özel seriler 4×4 Spacetourer RipCurl ve C3 ELLE Edition.


[Resim: 40631212181_57cba8951a_b.jpg]

CITROËN C4 CACTUS’TE İKİNCİ DÖNEM BAŞLIYOR
Citroën C4 Cactus, yenilenen tasarımı ve konfor anlamında çığır açacak Yeni Progressive Hydraulic Cushions™ süspansiyon sistemiyle 2018’in ikinci çeyreğinden itibaren yollara çıkıyor.
Citroën’in yeni kompakt hatchback otomobili C4 Cactus, 31 farklı gövde kombinasyonu, 5 farklı iç mekân teması, yeni multimedya özellikleri, geliştirilmiş güvenlik donanımları ile birlikte, benzinli ve dizel motorlarında yer alan EAT6 tam otomatik şanzıman opsiyonuyla öne çıkıyor.
“Uçan halı” etkisi
Citroën, marka DNA’sında yer alan “otomobil konforunu geliştirme felsefesi” doğrultusuda yenilik arayışlarına hız kesmeden devam ediyor. Bu kapsamda geliştirilen Yeni Progressive Hydraulic Cushions™ süspansiyon sistemi olağanüstü bir konfor sağlıyor.
Citroën’in çığır açan ekstra darbe sönümleme özelliğine sahip Yeni Progressive Hydraulic Cushions™ süspansiyon sistemi klasik süspansiyon sistemlerinden, iki yönden (birisi geri tepme diğeri de sıkıştırma için) destek sağlayan iki hidrolik baskı yatağı ilave edilmesiyle farklılaşıyor.
Progressive Hydraulic Cushions™ süspansiyon sisteminin yanı sıra kullanılan Advanced Comfort® Koltukları sayesinde C4 Cactus, markanın ruhunu birebir yansıtan, eşsiz bir sürüş konforu sağlıyor.


SINIFININ YARATICISI BERLINGO YENİLENDİ
1996 yılında “Leisure Activity Vehicle” (LAV) segmentinin oluşmasına öncülük eden Citroën, bu segmentin güçlü oyuncusu, 1.7 milyonun üzerinde satış rakamına sahip Berlingo’yu yeniledi.
Yeni Berlingo tarihinde ilk kez iki gövde boyutuna sahip oluyor. Standart M versiyonunun dışında 35 cm uzatılmış XL versiyona da sahip olan Yeni Berlingo’nun beş ve yedi yolcu taşıma kapasitesine sahip iki versiyonu bulunuyor. Yeni Citroën Berlingo, 19 adet sürüş destek sistemi ve manevra yardımı özelliğine sahip. Araç, sürücünün dikkatinin dağıldığı durumlarda müdahale ediyor ve kaza risklerinin önüne geçerek ileri seviyede güvenlik sağlıyor. Üçüncü nesliyle Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkan Yeni Citroën Berlingo’da ilk kez yüksek sürüş keyfi sağlayan EAT8 tam otomatik şanzıman seçeneği sunuluyor.
Berlingo’nun güçlü noktaları modüler olması ve geniş kabin alanı özellikleri açısından da geliştirilmiş olması. Yeni model, bağımsız ve kolayca sökülebilen üç adet arka koltuk, 2.70 metrelik yükleme alanı ve 100 litre ek bagaj alanı sunmasıyla optimum kullanım kolaylığı sağlıyor. Teknolojik gelişmelere uyum sağlayan Berlingo, yeni bir platformun üzerinde 19 adet sürüş destek sistemi, dört adet bağlanabilirlik teknolojisi, yeni BlueHDi 1.5 dizel ve benzinli PureTech 1.2 motorlar, yeni EAT8 tam otomatik şanzıman ve konforlu süspansiyon ayarları sunuyor. M ve XL olarak sırasıyla 4.40 metre ve 4.75 metre boyutlarda ve beş ile yedi koltuğa sahip iki versiyonda sunulan Yeni Citroën Berlingo’nun, akıcı şekilde yeniden tasarlanan gövdesi, kapı altlarında kullanılan Airbump®’lar ile uyum sağlıyor.


DEĞİŞEN SADECE İSİM DEĞİL: C4 SPACETOURER
Citroën’in MPV segmentindeki temsilcisi C4 Picasso modelinin ismi C4 SpaceTourer olarak değişti. Bu yeni strateji kapsamında markanın MPV modelleri C4 SpaceTourer ve Grand C4 SpaceTourer olarak değişmiş oldu.
EMP2 platformu üzerine geliştirilen Citroën’in ikonik MPV modelindeki değişim sadece isimle sınırlı kalmıyor. C4 SpaceTourer modelleri artık EAT8 tam otomatik şanzımanla sunuluyor.
C4 SpaceTourer fuarda Rip Curl Special Edition isimli özel seri versiyonuyla sergileniyor.


[Resim: 39920967544_6037e8a830_b.jpg]
Bul
Alıntı
#5


Türkiye’de geliştirilerek üretilen Fiat Doblo’yu Kuzey Amerika pazarına Ram markası altında, ProMaster City ismiyle ihraç eden Tofaş’ın, ABD ve Kanada’ya gerçekleştirdiği ihracat adedi 60 bine yaklaştı. Tofaş, Fiat Doblo’nun Ram markalı versiyonu ProMaster City’den Kuzey Amerika’ya, Ocak 2018 sonu itibariyle 56.199 adet ihracat gerçekleştirdi.  
Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, “Doblo üretimi Türkiye’nin küresel ticari araç üssü olmasında önemli bir rol oynadı. Ram ProMaster City de otomotivin beşiği olarak bilinen ABD ve Kanada pazarlarına ürün geliştirilmesi açısından yeni bir kilometre taşı oldu. Şehir içinde sergilediği üstün manevra kabiliyeti, yakıt verimliliği, yük taşıma kapasitesi ve kolaylığı ile tıpkı ülkemizde olduğu gibi Kuzey Amerika ülkelerinde de tercih ediliyor” dedi.


 
Fiat Doblo’nun Ram markalı versiyonunu ProMaster City ismiyle Kuzey Amerika pazarına ihraç eden Tofaş, ABD ve Kanada’ya gerçekleştirdiği ihracat ile ülke ekonomisine katkıda bulunmayı sürdürüyor. Bursa’da geliştirip ürettiği Fiat Doblo’yu ilk kez 2015 yılının başında Kuzey Amerika pazarına ihraç eden Tofaş, yaklaşık üç yıllık süreçte 56.199 adet Ram ProMaster City ihracatı gerçekleştirdi. Konuyla ilgili görüşlerini paylaşan Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, Ram ProMaster City’nin şehir içindeki manevra kabiliyeti, yakıt ekonomisi, yükleme kapasitesi ve kolaylığıyla Kuzey Amerika’daki işletmelerin ve filoların ihtiyaçlarını başarıyla karşıladığını belirtti.
 
[Resim: 25760835357_11bea18007_b.jpg]

Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, “Tofaş olarak sadece geçen yıl ABD ve Kanada ülkelerine 15 bin adede yakın Ram ProMaster City ihraç ettik. Doblo üretimi, Türkiye’nin küresel ticari araç üretim üssü haline gelmesinde de önemli bir rol üstleniyor. Doblo, sergilediği üstün özellikleriyle ihracat pazarlarının da dikkatini çekmeye ve tıpkı ülkemizde olduğu gibi Kuzey Amerika ülkelerinde de tercih sebebi olmaya devam ediyor” ifadelerini kullandı.

[Resim: 25760834187_c5416a7154_b.jpg]



[Resim: 25760859557_cc401e0406_b.jpg]
Bul
Alıntı
#6



-Dacia, 2004’ten bu yana 5 milyon satış adedine ulaşarak yeni bir rekora imza attı.

-2017 Dacia için çok başarılı bir yıl oldu: Avrupa’da satışları yüzde 12 artış kaydetti ve Sandero perakende satışlarda Avrupa’nın 1 numarası oldu.
-Cenevre Otomobil Fuarı’nda Dacia Stepway ailesine ait özel bir seri ve smart seats (akıllı koltuklar) ile daha modüler olan Lodgy modelini sergiliyor.

[Resim: 40651055221_a4dc3326aa_b.jpg]

2018 yılının başında da rüzgar, Dacia için arkadan esmeye devam ediyor. Marka, 2004 yılından bu yana tüm pazarlarda beş milyon, Fransa’da ise bir milyon satış adedine ulaşarak yeni bir rekora imza attı. 15 yıldan kısa bir sürede, ilkelerinden ödün vermeksizin ürün gamını tek modelden 6 modele çıkaran Dacia, pazardaki en iyi fayda / maliyet oranını her zaman korumayı başardı.

Bu dinamizm sayesinde 2017, Dacia için rekor bir yıl oldu:

-Sandero, Avrupa’nın en çok tercih edilen otomobili oldu (Avrupa’daki perakende müşterilere yapılan satışlarda birinci sırada yer aldı)
-Satış adedi yüzde 12 artarak 655 bine ulaştı
-Dacia, faaliyet gösterdiği 25 pazarda satış adedini artırdı veya pazar payı rekorları elde etti

[Resim: 26780068008_aa8c7a7546_b.jpg]

[Resim: 26780072518_cff8b79012_b.jpg]


Dacia’da yüksek müşteri sadakati
Dacia ile markanın fanları haline gelen müşteriler arasında güçlü bir bağ oluştu.

Dacia, 2004 yılından bu yana her zaman otomotiv endüstrisinden farklı konumlandı ve ‘daha fazlasını’ yapma yarışına katılmayı reddederek bunun yerine müşterilerine yalnızca ihtiyaç duydukları özellikleri sunmaya odaklandı ve bunu da başardı.

Dacia Satış ve Pazarlama Direktörü François Mariotte “Dacia, müşterilerin “az ama öz” satın alma yaklaşımının belirlediği yeni tüketim alışkanlıklarına mükemmel uyum sağlıyor. Müşteriler konfor veya estetikten ödün vermeyen daha dayanıklı, kaliteli ve fiyatının karşılığını veren ürünleri tercih ediyor. Bu, gıda, hava taşımacılığı ve giyim gibi diğer sektörlerde de gözlemlenebilecek ana bir akımdır. Dacia bu trende yanıt verebilen tek otomobil üreticisi olmakla birlikte bu sayede milyonlarca müşterisine rakipsiz fiyatlarla sıfır ve güvenilir otomobil satın alma imkanı sunmaktadır.” dedi.

Smart Seats (Akıllı ve katlanabilir) 7 koltuklu Lodgy
2018 yılında sunulan yeniliklerin arasında yer alan katlanabilir 7 koltuk ve üçüncü sırada bulunan Smart Seats (Akıllı Koltuk) modülaritesi ile Lodgy, bir ailenin farklı ihtiyaçlarını karşılayabilmesinin yanı sıra 7 kişiye kadar konforlu yolculuk imkanı sunuyor.

Çocuk veya yetişkinler için iki adet geniş ve konforlu koltuk bulunduran üçüncü koltuk sırası, yeni modelde iki parçaya bölünmüş olarak yer alıyor. Altınca ve yedinci koltukların her biri bağımsız olarak katlanabiliyor, eğilebiliyor veya tamamen çıkarılabiliyor. Lodgy, gerekli olması halinde bagaj alanını maksimuma çıkarmak için 5 koltuklu versiyona veya bagaj hacmini artırmak için 6 koltuklu versiyona dönüştürülebiliyor.

Bu yeni düzenleme ile Lodgy, iç hacmi ve modüler düzeniyle öne çıkıyor ve ailelerin günlük hayatlarını kolaylaştıran bir otomobil haline geliyor.

[Resim: 25780867207_218da35784_b.jpg]


Stepway şov yapıyor
Dacia, Stepway Sandero, Lodgy, Dokker ve Logan MCV modellerini (ülkeye bağlı olarak) baz alan yeni özel serisini 2018 Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtıyor. Tamamen yeni bir görünüme sahip bu özel seri, Sandero ve Logan MCV modellerinde bir ilk olarak otomatik klima ile birlikte sunuluyor.


Bu özel serinin dış tasarımında bazı özellikler göze çarpıyor:
- Yeni Duster’da ilk defa yer alan Kum Beji rengi.
- Parlak gümüş ve parlak siyah olmak üzere iki tonlu 16 inç özel jant kapakları. Bu sayede jantlar “elmas kesim alaşımlı jant” olarak estetik ve bakımı kolay hale geliyor. 
- Kapı sütunlarında Stepway yazısının yer aldığı özel siyah parlak dekorasyon
- Alt kısımdaki dekorasyonu, kapı sütunlarındaki ile aynı olan parlak siyah yan aynalar


İç tasarımda ise şu özellikler ön plana çıkıyor:
- Sandero ve Logan MCV modellerde otomatik klima.
- Zıt renk dikişle süslenmiş özel siyah ve açık gri döşeme. Ön koltukların orta kısmına işlenmiş Stepway yazısı.
- Parlak krom detayları ve özel dekorasyonu ile havalandırma kanalları ve orta ön panel
- Gri dikişli ön ve arka paspaslar


[Resim: 40609472962_005a9933c9_b.jpg]

[Resim: 25780844797_d8db7d3295_b.jpg]

[Resim: 38841147570_44e7b99e2f_b.jpg]

[Resim: 26780046328_cea484b8db_b.jpg]


Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi