2018 / 2020 Sektörden Haberler Sohbet
#85
[Resim: 48290887057_316a4b335a_h.jpg]
[Resim: 48290778901_f330bdf890_h.jpg]

Mis Amasya Tur filosuna yakın bir zamanda katılan 05 BG 333 plakalı, 2015 model Man Lion's Coach marka aracın fotoğrafını paylaşalım.
Bul
#86
Malatya Beydağı Turizm filosuna önümüzdeki hafta katacağı 2 Adet Mercedes Benz Travego 16 SHD Araçları Sabit olarak Malatya İstanbul / İstanbul Malatya Güzergahında Çalışacakalrdır

19:30 Malatya-İstanbul
20:00 İstanbul-Malatya
Bul
#87
Yolcu otobüslerine bir kapı daha ilave edilmeli! 


Balıkesir’de ikisi çocuk beş kişinin yaşamını yitirdiği otobüs yangını, yolcu otobüslerindeki kaçış güvenliğini gündeme getirdi. Yolcu otobüslerinin acil durumda kaçış kapısı haline gelebilecek şekilde üretilen tüm pencerelerinin yakınına kırma çekici yerleştirilmesi gerektiğine dikkat çeken uzmanlar, yolcu otobüslerinin arka kısımlarına bir kapı daha ilave edilmesi gerektiğini vurguluyor. Uzmanlar, yolcu otobüslerinde en az bir adet 6 kilogramlık sulu taşınabilir söndürme cihazı bulundurulması gerektiğinin de altını çiziyor.
Üsküdar Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Rüştü Uçan ve Öğr. Gör. Abdurrahman İnce, yolcu otobüsleri başta olmak üzere tüm kapalı alanlardaki olası yangın tehlikelerinde en önemli noktanın kaçış güvenliği ve kaçış imkanları olduğunu söyleyerek önemli uyarılarda bulunuyor.

- Arkada kaçış kapısı bulunmuyor

Otobüslerin ön tarafında iki kapı bulunmasına rağmen diğer kapının orta kısımlarda bulunduğunu belirten Dr. Öğr. Üyesi Rüştü Uçan, “Otobüslerin ön tarafında iki kapı bulunmaktadır. Birisi şoför kapısı diğeri ise en önden otobüse biniş-iniş kapısıdır. Otobüsün arkası için durum böyle değildir. Arka kapı çoğunlukla otobüsün en arka kısmında değil, orta kısmın biraz arkasında bulunmakta otobüse arka kapıdan biniş-iniş eylemleri bu orta kapıdan yapılmaktadır. Yangın bu orta kapı tarafında başlayıp da bu çıkışı geçilmez hale getirecek olursa, bu noktanın ön tarafında bulunanlar ön kapılardan kaçış imkanına sahip olabilmektedirler. Ancak bu noktanın arka tarafında bulunanlar için arkada başka bir kaçış kapısı bulunmamaktadır” dedi.


Beş kişinin ölümüyle sonuçlanan yolcu otobüsü yangınında ilk bilgilere göre; yangının kahve makinesinden başladığının bildirildiğini kaydeden Dr. Öğretim Üyesi Rüştü Uçan, “Yaygın uygulamaya göre şoför muavinleri yolculara yapılacak ikramları, bu orta kısımdaki kapının dibinde hazırlamaktadırlar, hazırlama işlemleri için kahve makinesi ve su ısıtıcısı gibi elektrikli aletler de kullanılmaktadır. Bu olayda da düşünüldüğü gibi kahve makinesinden başlayan yangın bu kaçış kapısını geçilmez hale getirebilmektedir” diye konuştu.

- Arka kısma kapı ilave edilmelidir

Benzer olası durumların bir daha yaşanmaması için yolcu otobüslerinin arka kısımlarına bir kapı daha ilave edilmesi gerektiğini belirten Rüştü Uçan ve Öğr. Gör. Abdurrahman İnce, şu tavsiyelerde bulundu: “Bu trajik kayıpların bir daha yaşanmaması için orta ve uzun vadede, bundan sonra üretilecek yolcu otobüslerinin en arka kısmına da ilaveten biniş-iniş kapısının yapılması önerilir.

-Yolcular mutlaka bilgilendirilmelidir

Mevcut durum için tüm yolcu otobüslerinin acil durumda kaçış kapısı haline gelebilecek şekilde üretilmiş tüm pencerelerinin yakınına kırma çekici yerleştirilmelidir. Otobüs hareket etmeden önce yolculara bir yangın acil durumunda bu pencereleri nasıl acil çıkış kapısı haline getirebilecekleri öğretilmeli, hatırlatılmalıdır.

- Elektrikli aletler kullanılmamalı

Ayrıca kısa vadede yolcu otobüslerinde kahve makinesi ve su ısıtıcısı gibi elektrikli aletlerin kullanımı yasaklanmalıdır, yasaklanamıyorsa otobüsün en arka tarafına alınmalıdır. Bu aletlerin kullanımına devam edilecekse standartlarında belirtilen periyodik kontrol, test ve bakımları aksatılmamalıdır.

- Elektrik tesisatı denetlenmelidir

Yangının çıkmasına sebebiyet veren çok sayıda farklı elektriksel ısınma söz konusudur. Yolcu otobüslerinin tüm elektrik tesisatının da, standartlarında belirtilen asgari periyodik kontrol, test ve bakımları aksatılmadan yapılmalı ve bu işlemler bir otorite tarafından boşluk bırakmadan denetlenmelidir.

- Yolcu otobüsü yangınları mercek altına alınmalıdır

Devletimizin ilgili kurumları “Yolcu Otobüslerindeki Yangınlar” konusunu masaya yatırmalıdır. Türkiye’de yılda 500 ila bin adet otobüs yangını meydana geldiği bilgisi araştırılmalı, sebepler ve kök sebepler ortaya çıkarılmalıdır. Yolcu otobüsleri bu açıdan denetlenmelidir.

- Arızalı araçlar seferden men edilmeli

Yolcu otobüslerinin varsa bakım eksiklerinin giderilmesi sağlanmalıdır. Arızalı araçlar seferden men edilmelidir. Şoförlerin ve diğer kabin görevlilerinin yangına müdahale konusunda eğitim eksiklikleri varsa giderilmelidir.

- Sulu taşınabilir söndürme cihazı bulundurulmalı

Mevzuat ve standartlarda yer almasa dahi, yolcu otobüslerinde en az bir adet 6 kilogramlık sulu taşınabilir söndürme cihazı bulundurulması tarafımızdan önerilir.”
Bul
#88
Malatya Zafer Turizm filosuna 2 Adet Mercedes Benz Travego 15 SHD katılmıştır.Araçların plakaları değişerek 44 DM 333 - 44 LR 333 dür 2016 Model olup öncesinde Havasit'te çalışmaktaydılar. Ayrıca Malatya Zafer Turizm Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Kaya ile görüşmemizde araçlar Mercedes Benz Hoşdere Tesislerinde Mercedes Benz Travego 16 SHD araç Koltukları kullanılarak 2+1 oturma düzenine çevrilecektir.

[Resim: 48559583277_3cec3fa9c8_b.jpg]
Bul
#89
[Resim: 48582910586_6831a301bb_h.jpg]
[Resim: 48582903236_f8006c2ee4_h.jpg]

İlk olarak Kamil Koç filosunda çalışan 35 AHS 923 plakalı 2017 model Neoplan Tourliner marka araç , geçtiğimiz günlerde Ali Osman Ulusoy filosuna katılmıştır.
#90
Kamil Koç, Avrupa’nın en büyük ve en hızlı büyüyen seyahat girişimi FlixBus’a katılıyor

Avrupa’nın en büyük şehirlerarası seyahat hizmeti veren girişimi FlixBus ve özel sermeye şirketi Actera, Türkiye’nin en köklü ve lider otobüs şirketi Kamil Koç’un, FlixBus’ın geniş sefer ağına dahil edilmesi konusunda anlaşmaya vardı. FlixBus’ın teknolojisi, yüksek kalite standartları, çevreci ve akıllı seyahat olanakları Türkiye’deki otobüs yolcularıyla buluşurken, Kamil Koç ülke genelindeki faaliyetlerini büyütmeye devam edecek. Anlaşmanın ilgili kurumların onayına istinaden en kısa sürede tamamlanması bekleniyor.
 

İstanbul, 21/08/2019 - Uluslararası düzeyde seyahat hizmeti sunan, Avrupa’nın en hızlı büyüyen seyahat girişimi FlixBus ve özel sermaye şirketi Actera, Türkiye’nin en köklü ve lider otobüs şirketi Kamil Koç’un, Avrupa’nın en geniş şehirlerarası otobüs ağına sahip FlixBus’a katılması konusunda anlaşmaya vardı. Kamil Koç’un ülke çapında sunduğu seferler, Avrupa ve ABD’de 29 ülkede, 2 binden fazla noktada günde 350 bin sefer sunan FlixBus ağının bir parçası haline gelecek. Kamil Koç, Türkiye’deki otobüs yolcularına kusursuz bir müşteri deneyimi sunmak için FlixBus’ın yenilikçi teknoloji platformuna entegre edilecek. Entegrasyon sürecini takiben Türkiye’deki seyahatseverler bir sonraki yolculuklarını planlamak, bilet satın almak, sefer saatine 15 dakika kala iptal işlemi gerçekleştirmek ve yeniden rezervasyon yapmak, rötarlar ve yolculuklarıyla ilgili diğer önemli bilgilerle ilgili anlık bildirimler almak için FlixBus’ın mobil uygulamasından faydalanabilecekler. Söz konusu anlaşmanın, ilgili kurumların onayına istinaden en kısa sürede tamamlanması öngörülüyor.

[Resim: 48592260757_5bb1c4fb92_b.jpg]
 
Teknoloji ve girişimcilik ruhu yerel deneyimle buluşuyor
 
Anlaşmayla ilgili değerlendirmede bulunan FlixMobility Kurucusu ve CEO’su Jochen Engert, “Kamil Koç’u ailemize katarak Türkiye seyahat pazarında yeni bir dönem başlatacağımız için çok heyecanlıyız. Biz FlixBus olarak herkes için çevreci ve akıllı bir seyahat deneyimi sunma vizyonuyla hareket ediyoruz ve yenilikçi ruhumuzu, akıllı teknolojik hizmetlerimizi ve yüksek güvenlik ve kalite standartlarımızı Türkiye’deki otobüs yolcularına sunarken, Kamil Koç’un neredeyse yüz yıllık deneyim ve bilgisinden faydalanacağımız için mutluyuz. Mevcut ürün ve hizmetlerle ilgili yapacağımız değerlendirmelerin ardından, müşteri deneyimini iyileştirmek için sefer ağımızı daha da genişletmeye, veriye dayalı çözümlerimiz ve algoritmalarımızla tarifelerimizi müşteri taleplerine göre iyileştirmeye odaklanacağız. Teknoloji platformumuz ve diğer yeniliklerimizle Türkiye’deki otobüs yolcularına uygun maliyetli, yüksek kaliteli ve daha bütüncül bir seyahat deneyimi sunacağız” dedi.
Yerel girişimden uluslararası oyuncuya
2013 yılında Alman otobüs piyasasının serbestleştirilmesinin ardından faaliyetlerine başlayan FlixBus, kullanıcı dostu rezervasyon sistemi ve yaygın sefer ağı sayesinde bütçeleri ne olursa olsun tüm seyahatseverlere dünyayı keşfetme imkanı sağlıyor. Şirket çok kısa bir sürede

[Resim: 48592260297_3ed3b2c8a8_b.jpg]
 
 
Avrupa’nın en geniş otobüs ağı haline gelerek bugüne kadar 100 milyondan fazla insanın seyahat deneyimlerinin bir parçası oldu. Teknoloji girişimi, e-ticaret platformu ve sürdürülebilir bir ulaşım şirketinin eşsiz bir birleşimi olan FlixBus, halihazırda 29 ülkeye yayılan ve daha da fazla ülke ve bölgede hizmet verme vizyonuyla hareket eden geniş bir ağ kurdu.
FlixBus altı yıldan kısa sürede Almanya, İtalya, Fransa, Benelüx ülkeleri ve Polonya gibi pek çok Avrupa ülkesinde pazar lideri haline gelirken sektörde 10 binden fazla yeni iş imkanı yarattı. Şirket, sadece 2018 yılında Avrupa ve ABD’de 45 milyon seyahatseverin tercihi oldu.


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  2024 / Karayolu Yolcu Taşımacılık Sektöründen Haberler Sohbet Ulaşım Platformu 3 647 31-03-2024, Saat: 17:07
Son Mesaj: Furkan PINAR
  2023 / Sektörden Haberler Sohbet Ulaşım Platformu 20 4,963 29-12-2023, Saat: 21:15
Son Mesaj: Furkan PINAR
  Sektörden Haberler Sohbet Ulaşım Platformu 125 56,363 26-12-2022, Saat: 14:38
Son Mesaj: Doğukan KARABULUT
  2018 / 2020 Otobüs Teslimat Haberleri Ulaşım Platformu 193 235,657 04-11-2020, Saat: 14:07
Son Mesaj: Furkan PINAR

Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi